čtvrtek 2. dubna 2015

Art Prague 2015

Ahoj, ahoj!
Nejprve bych tuto "report-fotogalerii", jak se sluší a patří, uvedla:

V Praze se ve dnech 24. - 29. 3. 2015 uskutečnil již XIV. ročník přehlídky současného výtvarného umění ART  PRAGUE. Předešlé (za mě tedy VELMI-) úspěšné ročníky prokázaly životaschopnost této akce, kdy má návštěvník možnost v časovém úseku jednoho týdne zhlédnout originální díla až 250 autorů. Přibližně 30 galerií nabídne díla téměř všech výtvarných oborů - malba, kresba, grafika, socha, umělecké sklo, instalace, videoprojekce aj.
Čtrnáctý ročník ART PRAGUE bude měl poněkud zvláštní specifikum:
"Nově přicházíme s konceptem postupného propojováni České republiky se zahraniční uměleckou scénou. Jako první jsme zvolili scénu německou. K participaci byli vyzváni tamní umělci, galerie, ale i firmy, které mají zájem stát se součástí této umělecké přehlídky. V rámci přehlídky se budou konat diskusní panely za účasti odborníků a umělců jak z České republiky, tak i z Německa. Cílem je podpořit vztahy mezi oběma zeměmi na poli výtvarného umění, rozšířit vzájemnou podporu uměleckých projektů a zvýraznit roli Prahy v evropském výtvarném kontextu. V dalších ročnících se uvažuje o spolupráci s uměleckou scénou v Rakousku, dále Francii a Holandsku.
ART PRAGUE se za dobu svého trvání stal vyhledávanou každoroční událostí pro všechny milovníky výtvarného umění – sběratele, teoretiky, umělce, studenty, podnikatele, zahraniční návštěvníky Prahy, ale i pro laickou veřejnost, která se se současnými trendy především v oblasti malby a plastiky teprve seznamuje." píší na oficiálních stránkách akce Art Prague její pořadatelé.
Galerie mají možnost bezprostřední konfrontace, návštěvníci pak příležitost v krátkém časovém úseku projít nabídku několika stovek, ba tisícovek uměleckých děl.  Tato pražská přehlídka se tak stává součástí okruhu zahraničních akcí obdobného rozsahu jako jsou např. Art Paris, Arténimes nebo přehlídky ve Štrasburku či ve Vídni.

ADRESA 

Kafkův dům
náměstí Franze Kafky 3
Praha 1

Teď bych (už trochu subjektivněji) rozvinula ČTVRTEČNÍ /jo, byla jsem tam ve čtvrtek na "Nocturnu", protože jedině tento den měli otevírací dobu prodlouženou až do devíti večer, jupí!/ program akce Art Prague: Panelová diskuze, pod vedením sympatického reportéra z MeetFactory Petra Hájka, kterou jsem měla šanci zhlédnout, rozhodně stála za to (řešilo se tam mimo jiné i téma "vystudovaných umělců", což mě do jisté míry zajímá - letos se hlásím na obor Arts Management na VŠE), ale zbylý program mě nenadchl zdaleka tolik, jako předešlé ročníky. Někteří umělci byli samozřejmě opět vynikající - viz fotky - a nově vystavující autoři z Německa rozhodně také měli co předvést. Co se mi tedy nelíbilo? Možná stárnu, možná se mi rok od roku mění vkus, kdo ví - dříve jsem po místnostech galerie lítala jak splašená veverka, zapisujíc si jména autorů, abych se na ně mohla v budoucnu znovu mrknout...a teď jsem často nevěděla, co si myslet. Výstava se mi zdála vcelku fádní, dost podobná těm minulým (ovšem o několik kapek horší). Nicméně nevěste hlavy - na fotkách pod textem si můžete prohlédnout to, co mě z výstavy zaujalo (a že toho na druhou stranu také nebylo zrovinka málo ;))
Uvidíme, co na náš Art Prague vytasí příští rok! Nenechám se zastrašit a rozhodně jim dám šanci překvapit mě zas a znova. Jsem vděčná, že tu akce podobného typu jsou.


můj muž a K A F K A !
ryly seksi Freud
Freud pt. 2
můj výstavní muž pt. 2
roztomilé děťátko

1 komentář: